tisdag 2 januari 2007

Det här med vädret

Jag och lillen kom nyss hem från en vagnpromenad. Det var grymt skönt att vara ute och gå. Det har blivit för lite av det på sistone. Borde motionera mera. Nåja, det var vädret det här skulle handla om egentligen.

Jag är förundrad över hur varmt det nu. Januarimånad och plusgrader. Känns lite konstigt att se snöfria gator och gröna gräsmattor. Vad har hänt?

Egentligen så njuter jag av detta vädret så jag borde inte klaga. Det är perfekt att gå ut med vagnen. Man kör inte fast i stora snöhögar på trottoarerna och bebisen behöver inte ha en massa tjocka yllekläder på sig. Jag gillar inte ens snön och kylan, men jag kan ändå inte låta bli att undra varför det har blivit så här?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Välkommen till bloggvärlden, hoppas du ska trivas bra! :D
Jag erkänner jag med, jag gillar också den här vintern. För mig som bor i en liten liten by är det så skönt när det är halkfri väg in till stan. ;)

En mamma babblar sa...

Matilda: Tack! Fler än jag som föredrar en vinter som denna!