söndag 25 mars 2007

Neej...snart är helgen slut!!

Underbart väder! Det är någonting som jag njuter av. Vi har tagit långa vagnpromenader alla tre både igår och idag. Precis det här som jag alltid har längtat efter. Att ha en underbar bebis och fin man att umgås med. Mer än så här behöver jag inte, tro mig! Eller jo, kanske en eller två söta knoddar till. Någongång. Men nu njuter jag av vår lilla familj. Gör små utflykter, skrattar tillsammans, leker och stojar med sonen, upptäcker hur han utvecklas och blir en förståndig liten kille!

Livet är härligt.

Just nu.

5 kommentarer:

Skolfröken sa...

Det låter jättemysigt. Längtar lite!

En mamma babblar sa...

skolfröken: Jag längtade också efter dessa stunder och jag ångrar absolut ingenting! :)

Skolfröken sa...

Nej, jag antar att det är så. Även om man nu när man inte har några barn är rädd att man förlorar en massa saker. Men vinsterna överväger väl detta med hästlängder?

En mamma babblar sa...

skolfröken: Ja, iallafall om man frågar mig. Det enda minuset är sömnbristen... Det är tungt ibland att inte få välja själv när man sover och när man vaknar. Allt går på barnets villkor. Men man klarar sig förvånansvärt bra med lite sömn. När sonen var alldeles nyfödd var jag så trött och sliten så jag orkade inte lägga tvätt i tvättmaskinen och knäppa på den. Och jag som älskar att tvätta kläder. Så det säger kanske lite om hur allt förändras och hur mycket energi en liten bebis tar av en, men som sagt så är det verkligen värt det! :)

Skolfröken sa...

Skönt att höra!