torsdag 8 mars 2007

Nytta & nöje

Ibland händer det att sonen och jag tröttnar på att "glo" på varandra. Han blir uttråkad på sina leksaker och jag på hans gnäll. Då drar vi ut dammsugaren ur städgarderoben och sätter igång med en städning. Jag är inte överförtjust i att dammsuga, men nu har det faktiskt blivit mer roligt i och med att sonen tycker om att se på när jag dammsuger och jag har samtidigt märkt att det är rätt så skoj att dammsuga, speciellt roligt är det att ha ett dammfritt hem!

När sonen var nyfödd var han jätterädd för dammsugaren. Då blev det ofta så att pappa fick dammsuga medan vi var ute på promenad eller dylikt. Men nu för tiden tycker han att det är skoj att hålla i sladden och att följa efter mig och dammsugaren. (Samtidigt gör han ju inte andra hyss när han har någonting spännande att titta på, vilket också är skönt för mamma! ;-)

Inga kommentarer: