lördag 17 mars 2007

Sonens nya (o)vana

Han vill gå upp och leka klockan sex på morgonen. Allra senast halv sju.

Och jag som är van att vi kliver upp först efter åtta någongång. Gäääsp.Hoppas vi hittar tillbaka till den gamla rutinen när vi åker hem till oss. Här hos morföräldrarna sover han lite oroligare än hemma.

Men ett förtydligande är kanske på sin plats: Han sover ju inte hela nätter. Att få sova nonstop till klockan sex vore alldeles för bra. Neheej. Vi är vakna många gånger under nattens lopp. Ammar, vyssjar, buffar, sjunger sakta. Typ.

I natt hände en lite kul grej faktiskt. Sonen sov bredvid mig i sängen och plötsligt vaknar jag av att han ställer sig upp mot mig. Sovandes. Och ville somna på min arm. Så himla gulligt. Jag flyttade honom upp på min mage och så där sov vi en stund, innan jag lyfte ner honom försiktigt bredvid mig. Gullunge, du är för söt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Dagens andra kommentar :-)

Dom sista två veckorna har våra dagar också börjat i sex-tiden. Gäsp! I natt försökte dock min dotter gå upp redan klockan tre... men jag mutade henne med en nappflaska och fick henne att somna om ett par små timmar.

En mamma babblar sa...

Oj, redan klockan tre. Ibland har sonen velat vara vaken en timme på natten och det är tungt! Men det brukar ändra sig efter ett par veckor. Hoppas man! Imorse steg vi igen upp strax efter sex och jag börjar nästan bli van vid det nu haha.