fredag 27 april 2007

Eurovision Song Contest


Eurovision ordnas i Helsingfors detta år. Ohh, jag tror det kommer bli pinsamt för oss finnar. För mig iallafall. De finska bidragen har ju varit mer eller mindre katastrof varje gång och nu ska hela arrangemanget plötsligt vara här hos oss. Känns onekligen lite märkligt. Och Lordi av alla vann. Deras låt har spelats i radio hundra miljoner gånger sedan den lördagskvällen i maj förra året då Finlands bidrag vann. Nu finns det till och med att köpa Lordigodis och läsk som heter Lordi. Vilken hysteri det har blivit över dessa monster. Jag skulle för övrigt bli alldeles skräckslagen av att möta Lordi live. Deras masker och dräkter är otäcka, tycker jag.

I media pratas det mycket om vad vi ska visa av vårt vackra fosterland för resten av världen. Den fina naturen? Bastun? Bastukvastar? Koskenkorva? Karaoke? Det finns mycket att välja bland, tycker jag haha. Nä men ärligt talat, så kommer det att bli intressant att se på Eurovisionen detta år! Jag har ingen förhandsfavorit egentligen, men The Ark gillar jag!

Bild:Google

Inga kommentarer: