onsdag 25 april 2007

Valborg

Jag undrar hur vi ska fira valborg? Förra året var sambon och jag på Vårdberget, ett ställe här i stan där alla finlandssvenska studenter samlas och sjunger & dricker champagne, men då drack jag inget alkoholhaltigt utan stod där med en läsk i handen (och en stor bebismage). Men i år då? Festsugen är jag inte. Knappast sambon heller. Men lite champagne kan man ju smutta på och äta någonting gott på kvällen. Så långt har vi kommit i planeringen att vi tar med oss lilleman i kärran och traskar iväg till Vårdberget för att vara där klockan 18.00 och träffa bekanta och sjunga några studentsånger.

I skrivande stund sover sonen ute på balkongen. För några minuter sedan vaknade han nästan när en stor motorcykel fräste förbi, ni vet hur högt de låter när de gasar på, och nu precis flög en helikopter förbi med ett jädrans bullrande ljud. Dock är vagnen fortfarande stilla så jag antar att helikopterljudet inte störde sonen. Ibland blir man så förbenat arg på folk som låter högt, ungar som skriker eller hundar som skäller, preciiiiis när sonen blundat. Arghh. Irriterande.

Inga kommentarer: