onsdag 30 maj 2007

Den ultimata kärran...

Jag har kollat runt på nätet igen för att se om jag hittar en billig och bra sittkärra. Jag vill inte betala mig sjuk för att få en kärra eftersom jag har en som fungerar rätt så bra. Sonen sitter inte så bra i den och vill inte sitta långa stunder i den heller, så därför har jag börjat se mig om efter en ny.

Jag skulle vilja ha en kärra med följande kriterier:

- vändbart styre, jag föredrar att ha sonen vänd mot mig.
- bekväm sits, som gärna får sjunka lite "neråt" så barnet inte glider framåt.
- fullt liggläge.
- nät som fungerar som såväl skydd mot mygg som solen (uv-strålarna).
- stor shoppingkorg, som tål minst 5 kg vikt.
- stor suflett som man kan dra långt ner som skydd mot sol, vind & ge skugga
- bekvämt handtag, reglerbart på höjden.
- tyg som andas så barnet inte blir svettigt.
- stora däck, inte sådana som finns i de flesta resekärrorna.
- enkel att fälla ihop.
- ej tung - ej heller stor eller för liten i storleken.
- kan användas från nyfödd till 3-4 år.
- vädringsluckor i sufletten.
- smarta förvaringsfickor lite här och där på kärran.
- smidig att köra, ska kännas stabil.
- ombonad, mysig för barnet men ändå luftig inuti.
- justerbart fotstöd.
- bra pris

Finns säkert mer som jag har tänkt mig, men kommer inte på ngt mer just nu. Låter det här som en omöjlighet med tanke på mina önskemål alltså, eller finns det en vagn med alla mina kriterier? Jag är medveten om att många vagnmärken säkert har dessa funktioner, men jag tror inte att en enda vagn har alla dessa grejor. Ändå är det inga orimliga kriterier som jag har ställt. Tycker jag åtminstone. Jag har en känsla av att vagntillverkare inte riktigt lyssnar eller frågar sina konsumenter om vad de vill ha, vad de har för önskemål osv. Annars hade ju en sådan här kärra funnits i varje butik, ju! ;-)

Inga kommentarer: