måndag 28 maj 2007

Denna dagen...

En ny vecka. Vi är hemma igen. Varmt ute. Skönt.

Min moster ska komma hit i kväll och sitta barnvakt medan jag ska på gympa. Hon har inte skött om honom förut, även om de två har träffats många, många gånger. Ska bli spännande att se hur sonen reagerar när en utomstående tar hand om honom. Det är inte många som vi har anlitat som barnvakt - min syster, min mamma & pappa och svärmor. Nu är det hög tid att vänja sonen vid andra människor också, för småningom blir det dagis för min lilla bebis. Den lilla bebisen blir förresten 1 år om några veckor bara. Helt otroligt hur tiden har rusat i väg så fort!

Nu kaffe + bok medan lilleman snusar.

3 kommentarer:

linda m sa...

snusar? jo, det skall börjas i tid :-)

Camillas lockar sa...

Hoppas barnvaktningen går strålande. Blir lite lättare för mamman och pappan att lämna bort då framöver ju. Peo har fått dagisplats idag. Helskumt att han ska på DAGIS i augusti! Skruvat.

En mamma babblar sa...

linda: Jag menade sover, inte snusa som i snusa ;-)

Camilla: Vi fick också dagisplats åt lillkillen förra veckan och det känns vemodigt att veta att han snart ska gå till dagis varje morgon...