fredag 18 maj 2007

Ett tredje ben

I vintras var jag med sonen på ett läkarbesök för att kolla upp hans öron. Han sov så oroligt om nätterna och det misstänktes vara öroninflammation, vilket det inte var tack och lov. Ni vet, man har tjocka kläder på bebisen, babyskyddet, tjock jacka på sig själv och ännu en stor handväska med diverse bebisgrejor. Hur meckigt som helst att få med sig allt ut ur läkarrummet. Läkaren var så snäll och erbjöd sig öppna dörren då han såg mig med en bebis på ena armen och miljoner vinterkläder och ett klumpigt babyskydd i andra. Han tar sig förbi mig och öppnar dörren med följande replik:

- Ja, ni har ju inget tredje ben som ni kan öppna dörren med. Tack och hej.

What da... Vad syftade han på egentligen? Jag bara skrattade lite och gick ut. Men i efterhand inser jag ju att jag borde ha sagt ngt i stil med: "jaha, och ni kan alltså öppna dörrar med ert tredje då eller? Visa mig hur!"

Inga kommentarer: