fredag 11 maj 2007

Schlager på lager

Många märkliga bidrag igår. Öststater med annorlunda melodier. Säkert helt bra musik, men inte i min smak. Och för att inte tala om scenkläderna. De var minst sagt...speciella! Inte mycket tyg på kropparna.

Finalen går av stapeln på lördag. Det kan man ju ändå kika lite på.

The Ark intervjuades i Finlands morgontv av en reporter som kunde förvånansvärt bra svenska även om det lät lite "styvt", men killarna förstod i alla fall vad hon frågade dem. Tyvärr var inte Ola Salo med i intervjun, hade gärna sett honom också.

Jag hejar på det svenska bidraget, trots att man kanske borde heja på Finlands låt. Hanna Pakarinen heter hon som framför låten men jag måste erkänna att jag inte är helt hundra på vilken låt hon sjunger? Jag hör mycket på finska Radio nrj men jag måste ha missat Hannas låt. Nåväl, jag får väl vänta till lördagen med stort L då!

2 kommentarer:

A L V A S - P A P P A ! sa...

också missat Hanna men hejar klart på galningarna från??? ja nu minns jag inte men det räcker nog med "galningarna"

En mamma babblar sa...

alvas pappa: Ja, vi får se vem som vinner ikväll!