måndag 9 juli 2007

Matrecension: Fetaostfyllda tomatmuffins

För en liten stund sedan svängde jag ihop smeten till fetaostfyllda tomatmuffins i tron om att det kommer att bli en superb lunch. Men tji fick jag. Hur ska jag börja? Alltså, tillredningen gick snabbt. Enkelt att blanda ihop allt och hacka ner lite soltorkade tomater och fetaost i tärningar, men de blev tyvärr inte goda.

Lite för lite salt i. Ingen push i smaken, bara vitt mjöl med lite fetaost och tomater. Och jag som älskar kombinationen fetaost och soltorkade tomater trodde verkligen att de skulle funka i muffinform men icke. Lite oljig och äggig smak. Om det är någonting som jag inte gillar så är det bakverk som har kraftig äggsmak. Det får mig att må illa. Efter en muffin mår jag nu lite illa.

Om man vill testa dessa muffins skulle jag föreslå att tillsätta tex örtkryddor eller oliver. Det skulle antagligen förhöja smaken, för om man följer receptet blir man nog besviken.

Bild: Privat

Inga kommentarer: