tisdag 21 augusti 2007

Ett inlägg om kläder

Ikväll har jag sysselsatt mig med att sy namnmärken på sonens bodys, tröjor och byxor. Jag blev precis klar, höll på i en timmes tid. Puh. Han har en hel del kläder märkte jag, och då finns det dessutom en del i tvättkorgen och en del ligger under hans skötbord. Jag får ta itu med resten en annan dag.

För att inte göra det för enkelt för sig så tog jag mig an att stryka alla bodys, korta och långärmade tröjor också. Plaggen blev faktiskt snyggare och kändes fräschare på något sätt efter strykningen. I vanliga fall stryker jag endast i nödfall, som inför kalas eller andra högtider. Nu kunde jag vika plaggen snyggt tillbaka i hans byrå, men njutningen lär inte vara långvarig för sonen gillar att dra ut alla kläder ur lådorna... Men för tillfället är pedanten i mig nöjd!

En annan sak ännu innan jag skickar iväg inlägget. Jag kom på att sonens kläder nästan uteslutande är inhandlade på Lindex eller H&M. Han har nästan enbart bodys från Lindex, för de gillar jag allra bäst men en hel del byxor är inköpta på H&M. Jag tycker att det är onödigt att köpa dyra märkesplagg åt så här små barn. Barnen växer så fort och kläderna blir så lätt förstörda av matfläckar. Jag upptäckte flera plagg som hade fläckar som inte hade lossnat i tvätten. Var brukar ni, kära läsare, handla era barns kläder? Har ni någon favoritbutik eller favoritmärke?

2 kommentarer:

Anna sa...

Jag har inte handlat så mycket själv utan mest fått, det är nog mest från Lindex och H&M. Jag har shoppat något på Åhlens och så lite på idaT. Just ja, har fått saker från POP oxå.

En mamma babblar sa...

en södertäljebos liv ii: Ok! Jag shoppade heller inte så mycket i början, för vi fick också mängder av kläder av folk. Min mamma handlar fortfarande rätt mycket åt sonen och det uppskattas!!