söndag 19 augusti 2007

Hurtbullen

Ja, i mina mått mätt har jag varit rätt så hurtig denna helg. Igår (lördag) tog jag cykeln och åkte till ett konditionsspår där jag gick ett varv och joggade ett varv. Tre kilometer blev det tillsammans. En insekt hamnade i ögat och irriterade mig ett bra tag, några hundra meter framåt körde ett litet kräk rakt in i munnen, najs. Skönt att få röra på sig i egen takt, utan barnvagn dessutom! Lyx!

När jag slängde mig på cykeln för att trampa hemåt råkade jag ut för en liten olycka. Framhjulet ville plötsligt gira åt vänster medan styret ville till höger, detta hände när jag skulle åka ner för en trottoar ut på vägen. Shit, hann jag tänka innan cykeln ramlade omkull. Jag var tack och lov så passa alert så jag kunde hoppa bort från cykeln och landade på fötter. Det kunde ha gått riktigt illa där...

Idag (söndag) fixade älskade sambon cykeln, det var styret som var löst på något sätt. Jag hoppade på cykeln igen efter att jag fixat middag åt min familj och sprang två varv runt spåret. Känner mig mycket nöjd, för det är ju ändå två år exakt sedan jag senast joggade. Jag blev ju gravid den hösten, följande sommar var jag nyförlöst och med tuttar fyllda av mjölk, inga bra förutsättningar för att jogga. Men nu har jag äntligen börjat igen! Gud så skönt det är. Imorgon blir det inte jogging utan då ska jag på pump it-timme.

Inga kommentarer: