onsdag 15 augusti 2007

Status

Sonen är fortfarande en aning förkyld, verkar vara en seg jävel till förkylning. Även jag har blivit smittad. Ikväll nös pappan flertalet gånger, så han ligger väl däckad, som män gör vid förkylning, hela helgen.

Jag har ofta många tankar som jag skulle vilja plita ner här på bloggen, men det känns som om den tiden inte finns. Tyvärr. Sonen är ju mestadels vaken om dagarna och när han sover surfar jag lite på nätet men måste också fixa tusen andra saker som jag inte hinner göra när han är vaken. Det är synd att inte ha tid eller ork att blogga om allt som finns i tankarna.

Jag ville häromdagen skriva ett lite småirriterat inlägg om varför tv-programmen antingen handlar om sex eller mat, men orkade inte slutföra inlägget. Du är vad du äter, Chubby children osv. Jag tittar ju både på de finska och på de svenska kanalerna och det verkar vara rätt lika på båda sidor om Bottenviken. I sommar har det ju gått olika dokumentärer om världens största penis och bröst. Finns det inget annat att göra program om än sex och mat? Ja, nu fick jag det sagt åtminstone!

Inga kommentarer: