torsdag 27 september 2007

Sonen trivs på dagis

Jag har skrivit lite då och då om att sonen inte är särskilt förtjust i dagis, men den här veckan har det vänt! Äntligen! Han gråter förstås när vi lämnar honom, men tystnar när vi har gått. Sitter gärna i någons famn, men leker också självständigt ibland. Trivs bäst ute på gården. Äter duktigt, lite med egen sked också. Sover ibland bara 45 min men ibland 1,5 timme. Ni kan inte ana hur skönt det låter i mina öron. Att få höra att han haft en bra dag på dagis när jag går och hämtar honom. Är så lättad!

Jag kan tillägga att så sent som förra veckan vägrade han äta mat på dagis. Inte en munsbit mat och inte en droppe dryck. Jag var orolig för hur det skall gå, men nu funkar allting kanon!

2 kommentarer:

Anna sa...

VAd skönt att han trivs!

Camillas lockar sa...

Summa sumarum tog det alltså hur många dagar att komma dit...?
/Hon som lever på hoppet efter en månads inskolning