tisdag 9 oktober 2007

Nuläget

Jag har saknat att blogga, men just nu vill jag ge all min lediga tid till min son. Han är ifrån oss så många timmar om dagen så han är förstås prioritet nummer ett här hemma. Bloggen och datorn får bara en bråkdel av min tid just nu.

Idag i bilen på väg hem från jobbet körde jag alldeles för fort. Jag ville fort fort till dagis för att få krama om lilla älsklingsungen. Jag var själv förvånad för jag brukar väldigt sällan ligga på gasen när jag kör, men just idag kunde jag inte komma fort nog till dagis. Jag småsprang dessutom de sista metrarna innan jag nådde fram till dagisportarna. Det är nog ett av dagens mest underbara ögonblick när jag får se min lilla älskling leka på gården. Hans favoritsyssla där är att jaga fallande lönnlöv.

Vilken lycka och oändlig tacksamhet jag känner när jag tänker på mitt barn. Att just jag har blivit hans mamma. Och det här med att få vardagen att fungera, går riktigt bra hos oss just nu. Det är klart att det är tungt att arbeta och sköta barn och hem också, men det funkar. Sambon och jag samarbetar mycket smidigare nu än då när jag var mammaledig. Jag är jättenöjd med dagsläget. Synd bara att tiden är så knapp!

Inga kommentarer: