tisdag 30 oktober 2007

Stolt

Bland det bästa jag vet är att få uppleva små saker tillsammans med sonen. Att få se någon utvecklas, växa och formas. Det var en av mina målbilder som gravid och även under förlossningen då allting kändes j-vligt. Som idag till exempel när vi satt på köksgolvet och sjöng Imse vimse spindel och Små grodorna. Sonen kände igen sångerna från dagis och även jag med min kråkstämma sjunger dem ibland när ingen annan hör på. Idag kunde han visa hur spindeln klättrar upp och hur den sedan spolas ned av regnet. När han började peta på mitt öra förstod jag att han vill att jag ska sjunga små grodorna (man rör visst vid öronen i den sången om jag inte minns fel). Han ville höra båda sångerna om igen och igen och igen. Vi hade hur kul som helst tillsammans.

De små stunderna, de små stunderna är att minnas.

Inga kommentarer: