söndag 7 oktober 2007

Uppe med tuppen

Idag har vi haft en effektiv söndagsmorgon för omväxlingens skull. Jag märker att jag utnyttjar tiden till max nu när jag har börjat jobba. Jag har redan slängt en tvätt i tvättmaskinen, plockat upp i kök och vardagsrum efter en liten krabat som sprider Lego överallt och sorterat och vikt ren tvätt. Nu är klockan strax nio och det mesta av dagens sysslor är redan gjorda. Känns bra.

Nu funderar jag på att våttorka golven och gå på ett gympapass klockan tio. Eventuellt får golven vänta tills sonen sover efter lunch. Det blir så halt på de våta golven och det är dessutom inte vackert med små fotavtryck på nytvättade golv.

Och trots att jag är sugen på att gå på ett träningspass betyder det ingalunda att jag är superpigg och utvilad. Snarare tvärtom. Somnade vid midnatt och vaknade 6:15 då sonen tyckte att det var dags att kliva upp. Men man är ju van vid korta nätter som förälder, inget att hänga sig upp vid tycker jag. Får bara se till att gå tidigare i säng ikväll istället.

2 kommentarer:

Camillas lockar sa...

Jäpp, super-Mom får massor gjort numera :-) Låter grymt bra att ändå tänka tanken att gå på ett pass, heja heja!

En mamma babblar sa...

camillas lockar: Ja, man utnyttjar verkligen tiden till max. Och jag gick faktiskt på gympapasset men jag var rätt så sliten resten av dagen. :)