måndag 12 november 2007

Elisabeth The Golden Age


Jag skulle så gärna vilja se den här filmen som skildrar drottning Elisabeths liv på 1500-talet. Har läst flertalet böcker om henne och jag bara älskar att läsa om hennes hårda liv. Duktiga Cate Blanchett spelar rollen som drottning Elisabeth och filmen är ett absolut måste att se. Men nu till problemet. Jag har ingen som vill gå med mig på bio för att se den här filmen. Ingen i min bekantskapskrets verkar vara intresserad av den här typen av filmer. Den enda som jag kan tänka mig är mamma, men vi bor ganska långt ifrån varandra så det lär inte heller bli aktuellt att se den tillsammans med henne. Jag får väl gå själv då, för jag tänker definitivt inte vänta tills den släpps på dvd. Denna film ska upplevas på bioduken!


Inga kommentarer: