torsdag 15 november 2007

Hemma med sjukt barn

Sonen är förkyld, inte så mycket, men ändå för sjuk för att gå på dagis. Han får nu vila hemma och softa tillsammans med mig. Vi fick en sovmorgon också då vi vaknade först halv åtta. Vid den tiden är jag ju normalt sett på väg till jobbet, så det känns underbart att ha fått sova lite längre.

Idag ska jag först och främst bara mysa med sjukisen, men också göra undan sådant som jag länge har gått och tänkt göra. Som tex att tvätta alla handdukar och lakan som ligger i en stor hög i bastun. Jag hinner vanligtvis bara tvätta våra kläder och därför växer högen med andra textilier i rasande fart. Känns bra att hinna beta av den högen också. Sen har jag tänkt fixa gott käk till middag. Oftast blir det någon enkel och snabb rätt pga tidsbrist, men idag ska jag försöka göra köttfärslimpa med potatismos, grönpepparsås och kokta grönsaker.

En dag som denna får mig att minnas hur det var att vara mammaledig. Ingen arbetsstress, inga direkta tider att passa, blogga medan sonen sover och dricka kaffe i mängder. Perfekt torsdag m.a.o!

Inga kommentarer: