fredag 9 november 2007

Julklappar

Nu är det den tiden på året (igen) då julshoppingen sätter igång. Jag har högt flygande planer på att göra all julsklappsshopping redan i november och slippa sista minuten-stressen dagarna innan julafton. Jag brukar inte alltid lyckas införliva mina planer, men jag ska göra mitt bästa att få undan alla julklappar i god tid.

Men som arbetande småbarnsmorsa har man ju inte heller överdrivet mycket tid över att strosa runt i affärer och shoppa. Man måste vara målinriktad och veta vad man letar efter, annars tar shoppingen allt för lång tid. Tyvärr. Jag ska inte handla åt så värst många personer heller - det blir familjen såklart och ett par goda vänner som jag brukar vilja ge en liten julklapp.

Mest kul kommer det att bli att shoppa leksaker åt sonen. Sonen och jag har redan noga studerat alla leksakstidningar som dimper ner i lådan och hittills kan jag säga att hans favoriter är traktorer, mjukishundar, fräsiga bilar och leksaksdammsugare. Jepp ;-)

Inga kommentarer: