söndag 2 december 2007

Första advent

Snart är det jul. Alldeles för snart. Och jag som inte har hunnit köpa en enda julklapp ännu. Hur skall detta gå? Alltså, jag har försökt handla julklappar men alltid har någonting annat kommit i vägen. Som tex förra helgen då sonen fick den grymma öroninflammationen och som nu - sambon föll igår på väg till pokerkvällen och har vrickat foten rejält illa. På akuten idag konstaterades dock inga benbrott, men vila och ingen ansträngning av foten var ordinationen. Idag hade jag ju planerat att gå ensam i affärerna och köpa julklappar, men nu går det ju inte då sambon inte kan ta hand om sonen. Och sonen vill jag absolut inte ha med i affärer, han är redan en typisk karl som vantrivs med att shoppa hehe. Han skriker, vill ner och gå, drar ner allt som kommer i hans väg. No way, han kommer inte med mig i julruschen. Aja, det finns ju två helger kvar innan jul! Siktar på nästa söndag då istället! :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åååh-vilken OSIS! hm

samma här(min lilla hatar butiker fast hon är tjeja)

får nog shoppa när sambon är ledig i helgen.. hehe han får vara med lillflickan då. =D

En mamma babblar sa...

satuelisa: Du har också en shoppingvägrare, det är faktiskt lite jobbigt när man har ärenden som man måste uträtta!

Hoppas du kommer iväg i helgen, det är ju inte så tokigt att få vara ensam på stan i några timmar heller! :-)