torsdag 6 december 2007

Mias systrar

Läste ut Mias systrar, skriven av Maria Eriksson och Kerstin Weigl, igår och nu har jag ingen bra bok att läsa ikväll. Det bästa jag vet är att få ligga och läsa en spännande bok i en timme innan jag somnar, det kan inte finnas bättre sätt att koppla av, varva ner än att få läsa en bra bok.

Mias systrar var oerhört gripande, sorglig men samtidigt hoppfull och viljestark. Läs den! Barn och kvinnor som far illa berör mig mycket. Det berör mig jäkligt mycket. Jag kunde faktiskt inte läsa vissa kapitel om Veronica, eftersom det gjorde så ont inom mig att veta att sådana här hemskheter händer varje dag runt om i världen. Alldeles fruktansvärt och ofattbart. Läs boken och få lite större insikt i vad som faktiskt sker ute i samhället.

2 kommentarer:

linda m sa...

tack tack, den måste läsas!

En mamma babblar sa...

linda m: ja absolut! Den är verkligen läsvärd.