onsdag 3 januari 2007

Bebisar, bebisar!

En kompis skickade nyss sms och meddelade att hennes andra barn är beräknat till 22/8. Åh va härligt tycker jag då! En liten sommarbebis. Min första tanke är jag vill också ha en liten till! Va? Min lilla plutt ska snart bli sju månader och jag går redan och längtar efter ett till. Jag vet att det är rätt vanligt att skaffa barn tätt, inget fel med det alls, men jag har nog tydligen glömt hur mycket arbete det är med en nyfödd...

Härligt givetvis med en liten ny varelse, men ack så jobbigt det är i början innan man känner varandra! Magknip, skrik, blöjbyten mitt i natten, amma konstant, sömnbrist och så vidare. Det är i alla fall en summering av vår första tid med sonen. Men allra bäst minns jag den oändliga kärleken till sitt barn och, oj, så stolt man var över sitt lilla underverk! Det är väl egentligen inte så konstigt att man vill ha flera barn! (Tydligen har jag också glömt förlossningssmärtan haha!)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den där förmågan att glömma det jobbiga och komma ihåg det härliga är något av det bästa med människan. :)

En mamma babblar sa...

Matilda: Där sade du det! :)