tisdag 30 januari 2007

En upptäckt

Jag är inte helt anonym här längre. Jag har märkt att bekanta till mig har hittat hit. Jag vet inte om det stör eller ej, för jag har nog mer eller mindre räknat med att någon bekant råkar halka in här någon vacker dag, men vetskapen begränsar mig kanske lite grann. Känner att jag inte riktigt kan skriva allt jag vill eftersom personer som känner mig läser det. Det är onekligen ett litet dilemma. Jag vet inte om dessa personer har förstått att det är just jag som skriver, men jag tror nog det för det finns vissa inlägg som kan skvallra om min identitet. Helt anonymt kan/vill jag inte skriva, för då skulle det samtidigt betyda att inläggen skulle bli väldigt opersonliga och allmänna. På det sättet vill jag inte skriva, utan jag vill skriva om min familj och om sådant som berör just mig.

Jag vill ju blogga, jag vill skriva ner mina tankar, ha ett litet andrum som bara är mitt, ha någonting att fundera på under mina lediga stunder. Nåt att göra helt enkelt. Men... Jag måste nog fundera ett tag till innan jag gör mitt beslut angående bloggandet.

Ja, detta var bara en ren reflektion kring mitt skrivande. En liten kris kunde man kanske säga. Att fortsätta eller inte fortsätta.

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag har skrivit en kommentar om din blogg den 25 januari, kan du möjligen svara på den?

En mamma babblar sa...

Jag hade missat din kommentar.

Jag är inte bosatt i Sverige. Här visas serien varje morgon, men jag kan inte svara på om den går i Sverige också.

Anonym sa...

okej, men tack ändå då.