torsdag 1 februari 2007

Fortsätter

Jag har bestämt mig att fortsätta skriva så länge jag tycker att det är roligt, för det är ju roligt att skriva.

Bebisen somnade för en stund sedan, vilket betyder att jag har ett par timmar att fördriva på min egen hand. Det är härligt att få vara alldeles ensam ibland! Jag lyssnar på musik, knäppte precis igång tvättmaskinen, disken är undanplockad i köket, sängarna bäddade, allt undanplockat. Känns bra att ha städat hemma. Mitt största problem är nog att jag eftersträvar ordning och reda precis hela tiden. Det blir jobbigt i längden, speciellt då sonen pockar på min uppmärksamhet kan jag känna mig stressad av att alltid måste plocka undan grejor och putsa ytor. Varför kan jag inte bli lite mer lay back och låta det vara rörig ibland? Jag leker ju förstås med sonen mest hela tiden, han behöver inte bli ensam längre stunder. Det kanske låter som det, men nej, bebisen är alltid först. Han är prioritet nummer ett. Alltid. Men det hindrar mig inte att försöka städa och förhindra kaos runt omkring mig. Jag mår dåligt när hemmet är ostädat. Märkligt, för sådan var jag inte för några år sedan. Samtidigt som jag blev gravid blev jag också en pedant. Hormoner? Vad vet jag. Men nu ska jag iallafall njuta av ensamheten en stund och surfa runt bland mina favoritbloggar.

Inga kommentarer: