onsdag 24 januari 2007

Jag beroende?

Att surfa, läsa bloggar och kolla in Familjeliv.se tar sådan tid. Jisses. Jag som inte har mycket egentid om dagarna borde verkligen inte sitta så här mycket vid datorn som jag gör. Jag vet att det är ett problem bland många mammor som är hemma med sina små barn, eller problem och problem, vad man nu ska kalla det... Ett beroende är det väl i alla fall? Den tiden som jag tillbringar vid datorn borde jag använda på någonting mer vettigt. Idag ska sängkläderna bytas, kläder tvättas, kokas mat åt lillkillen, damma osv osv you name it.

Givetvis är det skoj att kolla runt på nätet läsa lite här och där, underhållande om inte annat, men alltför ofta fastnar jag för länge någonstans och i ett huj har det flytit iväg en timme eller så. Argh. Mitt motargument är dock att en hemmamamma har begränsad tid och små möjligheter att ha så många fritidsintressen eftersom barnet tar mycket tid. Mannen jobbar långa dagar och är hemma först då barnet ska nattas, så det finns alltså väldigt lite tid för mamman att åka iväg någonstans och göra någonting på egen hand. Förutom på helgerna då. Så därför har väl internet blivit så viktigt för många mammor, där träffas man och diskuterar blöjor och barnmat, där handlar man kläder, bebisgrejor och annat, där letar man fram information om diverse huvudbry eller där kikar på någon film som bara har visats i USA. Men framför allt är det ju roligt att surfa. Det finns så oändligt mycket intressant att kolla på och läsa.

Jag kommer ingen vart med mina argument och motargument haha. Det kan vara svårt att tro att jag har tagit magisterexamen för inte så länge sedan! ;)

Nej nu duscha och fixa tvätten.

Inga kommentarer: