onsdag 14 februari 2007

Efter en promenad känns det liiite bättre

Frisk luft gör susen, så även idag då jag har bangande huvudvärk och tröttheten anfaller mig som en rysk armé. Det är alltså konstaterat att nattsömnen är guld värd.

I natt har jag sovit följande; mellan 23 och 01 ganska ok, kl.01 och framåt vaknar sonen x antal gånger som mannen visserligen tar hand om men jag vaknade till i alla fall, från 02 till 03 var sonen jätteledsen och gick inte att lugna ner med annat än att resignera och amma. Jag låg vaken tills han ätit klart och lyfte över honom i sin säng. Klockan fem var han vaken igen och jag tog honom bredvid mig. Följande gång vaknade han sju och då var det morgon enligt honom. Jaha, vad kan man annat än kliva upp och underhålla en piggelin!

Jag lääängtar efter att få sova fyra-fem timmar i sträck. Det vore heaven! Just nu skulle det vara ytterst lyxigt att få sova nonstop mellan 23 och 05. Fatta. Tidigare hade det varit en mardröm att sova så lite och nu känns det som en utopi att få snarka i fred i fem-sex timmar. Det är inte alltid lätt att vara småbarnsförälder.

Men jag borde inte klaga alltför mycket eftersom vi har en frisk och go bebis, det kunde ju alltid ha varit värre med sjukdomar och annat hemskt. En liten tröst är det. :)

Inga kommentarer: