måndag 26 februari 2007

Varför är det så svårt...

Att lägga sig i tid på kvällarna? Känner mig småtrött hela dagen, men när kvällen närmar sig försvinner tröttheten och ersätts med konstgjord pigghet. Why? Jag har alltid varit kvällsmänniska som älskat att vara länge uppe om kvällarna. Förut kunde jag få för mig att jag ska rensa i byrålådor, sortera kläder eller damma nattetid. Det kändes skönt att vara vaken länge, och de sena kvällarna var på något sätt speciella och mina egna. Men nu som trött mamma borde jag verkligen bryta den trenden och lägga mig i tid. Men nej, jag fastnar alltid vid någon syssla. Vanligtvis då på internet. Numera städar jag inte eller dylikt om kvällarna för det skulle antagligen väcka den lilla bebben som sussar gott i sovrummet. Kroppen är trött, men hjärnan går på högvarv. Har dessutom alltid haft svårt att somna. Jag tänker tusen tankar och oroar mig för allt möjligt, smart va... Någon sade så smart att man måste blunda för att kunna somna. Ja, inte lär jag somna här sittandes med datorn i famnen inte. Nu ska denna dumburk stängas och ögonlocken slutas.

2 kommentarer:

Anonym sa...

På pricken! Jag googlade just den svåra frågan: VARFÖR är det så svårt att lägga sig? Och hamnade på din blogg. Min 2½ åring sover sött i sin sin (=min) säng, men själv har jag fastnat hät framför burken igen...märkvärdigt svårt att stänga av när man är trött.

Jag blev inspirerad av din föredämligt korta blogg notat. Blir kanske lättare att verkligen avsluta dagen om man summerar den konkret med några enkla rader.

Tack för titten och ta nu lite lugnt i jul, de flesta har redan mer än de behöver....
//Nattugglan Carolina

Anonym sa...

och många stavfel blir det okkså när man suddar i natten..
//Carolina