lördag 31 mars 2007

Sommarplaner

Det blev ingen shopping idag för min del. Vi tog en skön promenad istället och var hemma igen först halv fyra, då tyckte jag det var lite sent att dra till centrum med tanke på mattider och sådant. Lika bra, jag sparade pengar.

Medan vi gick pratade sambon och jag om sommaren. Vi diskuterade lite löst om vad vi skall hitta på i sommar alla tre. Det blir säkert en kort resa någonstans och så ska vi försöka hinna vara så mycket som möjligt på landet. Jag är ändå en stadsmänniska och trivs faktiskt ganska bra i stan på sommaren med. Då försvinner nästan allt folk från gatorna och man kan njuta av stan på ett helt annat sätt. Gå i affärer i lugn och ro, ta en fika var som helst i sommarsolen, åka till någon närbelägen strand, göra långa cykelfärder. Bara njuta helt enkelt.

Sonen blir ett år i början av sommaren, så ett stort tårtkalas ska vi givetvis ha för honom. Den första födelsedagen, det är stort det! Jag har på känn att det kommer att bli en bra sommar! Mycket mys och umgänge med de nära och kära. Hoppas bara på vackert väder. Det behöver nödvändigtvis inte bli lite varm sommar som förra året. Jag led nog mer än njöt, men det berodde säkert på att jag var nyförlöst och toktrött då.

Sommaren, here we come! :)

Inga kommentarer: