söndag 1 april 2007

Groomingbabbel

Jag känner mig som en ny människa, ja allvarligt, efter ett litet "hemmaspa". Det är inte alltför ofta som jag ger mig den tiden att peela, raka benen, lägga ansiktsmask och hårinpackning. Tyvärr är det så. Före sonen kom älskade jag att grooma och kunde tillbringa timmar (haha kanske inte timmar men länge i alla fall) och bara pyssla om mig själv. Nu finns den tiden inte. Och finns den, så orkar jag verkligen inte stå i ett ångande hett badrum och hålla på. Men det känns ju ändå så himla skönt och bra efteråt. Kanske jag borde ge mig den tiden lite oftare i alla fall. Nu till sommaren har jag bestämt mig för att piffa upp mig oftare. Fötterna behöver vårdas, naglarna lackas och benen rakas lite oftare än nu.

Jag var så glad och avslappnad när jag kom ut ur badrummet så jag bara längtade efter ett glas bubbel, eller vin, eller kall cider. Men jag tog bara vatten. Tråkigt. Inför nästa hemmaspakväll ska jag ladda upp med god dricka efteråt. Blir lite "lyxigare" då.

Nää, nu ska denna groomade människa lägga sig. Vi har haft en underbar dag idag igen. Massa bus och lek med sonen, den sedvanliga promenaden på eftermiddagen, bakning, matlagning och allt det där. Känns bra inför en ny vecka. Som dessutom är kort eftersom det är påsk!

Inga kommentarer: