tisdag 10 april 2007

Dammsugarboll

Mannen kom hem med en present till mig ikväll. Han inledde med: "jag har en present, jag vet att du inte gillar elektronik men jag köpte ändå en grej till dig". Jag höll på att mata kvällsgröten åt sonen och blev förstås nyfiken, det hör till min natur hehe. Han hade köpt en liten boll som sveper på golven och sopar rent samtidigt. Han var helt lyrisk, medan jag veckade ögonbrynen och såg tveksam ut. Kan en sådan där liten grunka sopa golven från damm och annat elände? Tydligen. Mannen alias prylbög slet genast upp min present (!?) och skulle givetvis testa den omedelbart. Visst åkte den omkring först i köket och började varva i vardagsrummet därefter och jag måste medge att den fick upp bra mycket damm, trots att vi dammsög för ett par dagar sedan! Bra grej tror jag. Jag är tacksam för ALLT som kan underlätta städningen och som kan hjälpa oss att bibehålla golven rena, även om jag föredrar andra sorters presenter egentligen. ;-)

Inga kommentarer: