tisdag 10 april 2007

En läsvärd blogg!

Jag bloggtipsar hejvilt nu för tiden. Jag snubblade över denna underhållande blogg i helgen. En flygvärdinna som bloggar om sitt jobb. Väldigt kul att läsa och intressant!

Jag har alltid intresserat mig för allt som har med flygplan och flygplater att göra. Det är något speciellt med dem. Fascinerande att man kan flyga högt upp i luften. Jo, jag tycker verkligen det! Om man riktigt tänker efter, så känns det nästan lite overkligt och skrämmande att man kan sitta i ett litet flygplan högt uppe bland molnen. Jag sökte in på flygledarutbildning en gång, men blev inte antagen efter ett låååångt test som tog en hel dag. Puh, vilken pärs det var. Det hade säkert varit ett intressant och annorlunda yrke, men jag slog in på den akademiska banan och började plugga statskunskap istället.

Inga kommentarer: