söndag 15 april 2007

Dusch, värktablett och en kopp te

Det är vad jag sysslar med just nu. Bebben är sedan 45 min i drömmarnas land, mannen i datorernas dito och jag försöker kurera mig från denna elaka halsfluss. Kikade in i munnen med en ficklampa och det skulle jag inte ha gjort - halsen är väldigt sårig och rödflammig. Aj. Kanske måste få en läkartid imorgon om det visar sig vara angina. Suck, sådant skulle jag inte orka med. Det är heller inte skoj att ta med sig en bebis till läkarmottagningen. Helt säkert krockar tiden med hans sovtider, det är ju skälvklart, väl inne hos läkaren får sonen högst antagligen tråkigt och börjar krångla. Han vill ner på golvet och undersöka diverse grejor, men det vill ju inte jag. Golv i undersökningsrum måste nog vara bland de mest bacilltäta golven som finns, huu, vill inte ens tänka på det. Jag ska väl inte måla fan på väggen ännu innan natten är förbi. Hoppas att många timmars sömn gör mig mirakulöst frisk, man får ju alltid hoppas!

Inga kommentarer: