måndag 16 april 2007

Måndag med måsten

Tvätt, tvätt och tvätt. En maskin med mörkt först och sen en med vita kläder. Sedan följer bebisens kläder. Dem tvättar jag alltid skilt, vill inte blanda hans små söta kläder med våra.

Plocka, röja och plocka lite till. Sonen har spritt ut sina leksaker över hela vardagsrummet, köket och hallen. Jag samlar ihop allt i hans lådor, men snart är vi tillbaks på ruta ett då sonen vaknar.

Never ending story det här med hushållsarbete. Nu ska jag brygga kaffe åt mig och bara njuta på soffan en liiiten stund innan jag fortsätter med röjningsarbetet. Jag är trött som sjutton redan, trots att jag har sovit en lång natt (8½ timmar!!) utan att vakna. Jag klev till och med upp innan sonen och kollade morgontv en stund alldeles för mig själv.

Inga kommentarer: