fredag 13 april 2007

En skön kvällspromenad

Efter middagen beslöt jag för att gå ut en sväng med sonen i kärran. Jag behövde mjölk och dylikt så vi traskade till affären i det varma vårvädret. Man kände hur luften var mild och behaglig mot ansiktet, förut har det ju varit blåsigt och inte alls så skönt att vistas ute, men nu är värmen tillbaka. Och det bästa var att sonen accepterade solglasögonen. Jag bara placerade dem på hans huvud och han sade ingenting. Tittade bara coolt omkring sig och tyckte att allting var jättehejsan. Vad glad jag blev! Det är ju väldans viktigt att skydda barnets känsliga ögon mot solen. Jag tog ett foto med mobilen och mms:ade pappa och sonens gudmor. Ja, just det, på tal om foto så skulle jag ju lägga in en bild på lillkillen. Det hade jag glömt bort ju, om dagarna är det full rulle hela tiden och jag hinner sällan göra någonting extra medan sonen är vaken. Orkar inte pilla med kameran och usb-sladdar och grejer mer ikväll. Mañana, mañana...

Förra natten sov sonen också mellan 21 och 06, men efter amningen ville han inte somna i sedvanlig ordning utan då skulle vi upp och hoppa. Jag är glad ändå, jag slipper amma om nätterna vilket är ytterst påfrestande. Har märkt att mitt humör och tålamod har ökat markant de senaste dagarna. Orken också. Kunde inte vara bättre.

Inga kommentarer: