lördag 14 april 2007

Hick

Man borde kanske inte öppna bloggers dashboard när man har druckit lite. Det kan bli tokigt har jag förstått. Nu är jag ju bara inne på mitt andra glas vin, men mitt huvud känns lite tyngre och slöare på något vis. Ett avlägset brus hörs också någonstans. Är det i mitt huvud eller inne hos grannen? I dunno. Det som jag vet är att det känns bra att vara så här avslappnad och lite "borta". Senast jag drack något glas vin + ngn öl var dagen innan nyår. Det är över tre månader sedan, så nu är det minsann på tiden att denna mamma får chilla lite och njuta av (blaskigt) vin.

Jag hade väl inget extra att säga direkt. Så brukar jag förresten säga till min mamma varje gång vi talas vid i telefon. Och hon med för den delen. Vi babblar bara om allt mellan himmel och jord. "Ja, vad var det nu jag tänkte säga?" är vår standardfras för visst har man ju något litet ärende när man ringer sin mor, men man glömmer hastigt bort det och minns ärendet så fort man tryckt på röda luren. Men då orkar man inte ringa upp igen... Jag och mamma ringer varandra varje dag, flera gånger. Så har det varit ända sedan jag blev gravid. På något sätt har vårt förhållande djupnat sedan hon fick veta att hon skulle bli mormor. Vi har nu för tiden mer gemensamt. Barn. Antar jag. Min pappa är därmed ofta lite sotis, så jag ringer honom någon gång i veckan för att han inte ska känna sig utanför. För det gör han annars, har mor förklarat.

Inga kommentarer: