lördag 28 april 2007

Jag älskar sonens skratt

Vår son är en glad en. Han ler ofta och ser allmänt glad ut för det mesta. Ibland får han riktiga skrattanfall, speciellt då han är en aning trött som igår kväll till exempel. Vi satt alla tre i soffan och kollade på tv. Jag ammade sonen och så tittar han upp på mig och brister i det mest förtjusande och mest smittande skratt jag någonsin hört. Jag skrattade så tårarna rann. Gång på gång tittade han upp på mig och gapskrattade igen. Jag pussade på hans goa kind och han skrattade så han nästan kiknade. Det är något alldeles speciellt att höra sitt eget barn skratta, jag kan inte förklara ens hur härligt det kändes. Just nu så blir jag varm inombords när jag tänker tillbaka på den händelsen igår. Han är så underbar min lilla unge! Kärleken är oändlig.

Inga kommentarer: