söndag 29 april 2007

Känslig

Jag läste nyss en blogg där en mamma berättade att hon och bebisen njöt av solen på deras egen gräsplätt. Då slog det mig. Jag vill också ha en egen gård, gräsmatta, gunga i ett gammalt träd, pool där sonen får plaska hejvilt. Nää, nu blev jag så ledsen. Jag vill bo i hus. Eget hus.

Alla möjliga tankar och värderingar har dykt upp nu sedan jag har blivit mamma. Sådana som inte fanns förut. Nu har jag en liten ny människa att tänka på. Jag är så glad, så glad att jag har fått äran att bli mamma.

Nu fattas bara huset ;-)

Och ett syskon eller två...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Allt är väl inte guld och gröna skogar bara för att man har hus. Det är ju en massa jobb med det....

En mamma babblar sa...

christina w: nej, såklart. Det är jobbigt att ha hus och gård, det vet jag. Men jag minns ju från min egen barndom hur kul det var att springa ute på gården och leka. Det vill jag ge min son.

linda m sa...

hus är bra - syskon är bra - båda lite jobbigt ;-)