torsdag 3 maj 2007

Baka kaka

Hemma hos oss kommer det att dofta bakverk en tid framöver. Vi får gäster i helgen och även helgen därpå. Jag har tänkt testa en bananpaj tills på söndag och eventuellt en god sockerkaka som min mamma är grym på att svänga ihop. Jag ska bara ringa och be om receptet. Inser att det var en tid sedan jag bakade sist. Det är kul, men tar tid. Och det blir en hiskelig diskhög efteråt.

Till sonens kalas har jag tänkt bjuda på en härlig tårta med jordgubbar och en smörgåstårta i texmexvariant. Jag borde kanske också testa dessa recept innan, är en sådan som sällan vill chansa och bjuda på ngt som jag inte har smakat på förut. Ibland kan man ju misslyckas och det känns inte skoj att bjuda på osmakliga bakverk.

3 kommentarer:

Skolfröken sa...

Det går nog bra! Jag har ett recept på världens godaste tårta med jordgubbar om du vill ha.

En mamma babblar sa...

skolfröken: Jag tar gärna emot goda recept, tack! Kan du maila mig det någongång när du har tid över (läste på din blogg att du jobbar massor just nu!)? Ha en trevlig fredag! :)

Skolfröken sa...

Nu har jag mailat!