torsdag 10 maj 2007

Glömsk

Igår kväll borde jag ha fört över pengar från ett konto till ett annat. Räkningar som dras idag. Men förstås glömmer jag att göra överföringen. Jag har blivit så glömsk att jag blir riktigt rädd ibland. Imorse klockan sex vaknar lilleman och jag ammar en stund. Precis när vi håller på att slumra till, minns jag att jag måste flytta över pengar som jag glömde göra igår. Shit. Hur ska jag göra för att inte väcka sonen? Jag försökte dra mig upp så tyst som möjligt men det gick inte. Lilleman var vaken och pigg som en lärka på två röda. Han är otroligt glad direkt på morgonen, tydligen även om man har väckt honom. Det kan vara bra att veta när han ska till förskolan i framtiden. Så idag har vi alltså varit uppe med tuppen och jag känner på mig att det kommer att bli en lååång dag idag. Sonen somnade redan vid halv tio och jag är seg som alltid när jag har sovit för lite. Solen skiner i alla fall och jag ska fixa kaffe nu, alltid något positivt! :-)

2 kommentarer:

Therese sa...

kaffe is life!! Vad skulle man göra utan det... mmm lååång dag för er... här gick solen i moln lagom till att lilla skruttan somnade. Trist! Vill ha fint väder jue!!!!

En mamma babblar sa...

therese: Jag dricker ca 4 koppar kaffe per dag och det är väl en aning för mycket, men annars skulle jag inte överleva ju! Hoppas ni får fint väder snart, man vill ju ha sommar och sol NU! :)