onsdag 9 maj 2007

Planer är till för att ändras

Pratar just nu över msn med kompisen som skulle åka hit denna helg och hon meddelar att dottern (8 mån) har fått feber och snuva, så de måste avstå. Skit också. Hade sett fram emot en helg med henne och den lilla fina tjejen ju. Min lilleman skulle ha älskat att busa med tjejan, men det är sådant här man får ta när man har småbarn. Ingenting kan med säkerhet planeras och alldeles för ofta kommer det förhinder. Men helgen kommer att bli bra i alla fall, det är ju mors dag på söndagen. Min första mors dag. Längtar.

Ja, vi i Finland firar mors dag denna söndag men i Sverige firas den någon vecka senare inte sant?

4 kommentarer:

Therese sa...

ja just 17!! mors dag!! Min första med...

känns som om man inte kommer att bli över rumplad med överaskningar precis..min man har en tendens att glömma sånt...men vem vet ibland kan de överaska.

En mamma babblar sa...

therese: Vi får hoppas att de kan överraska oss! De har ju redan fått vara med om en fars dag t.o.m!

Therese sa...

hmmm kan smått erkänna att JAG inte kom på nåt att inhandla den dagen... *skäms!

En mamma babblar sa...

therese: man måste ju inte köpa ngt heller, en sovmorgon eller god frukost är lika uppskattat, åtminstone i det här huset! :)