söndag 6 maj 2007

Så här gick det sedan

Jag var så duktig som bakade chokladkakan på lördagskväll för att servera gästerna som kom hit idag(söndag). Jag smakade lite på smeten, såklart, innan jag slängde formen i ugnen och tyckte att det smakade lite väl salt. Nåja, tänkte jag, kakan blir nog god bara den får gräddas färdigt i ugnen.

Ha. Tji fick jag.

Inte förrän imorse gick det upp ett ljus för mig. Jag glömde ju sockret för sjutton. Inte undra på att det smakade salt. My God. Jag fick snällt ställa mig i köket och baka en ny kaka med socker. Jag var nära att glömma sockret igen. Grejen är att enligt detta recept ska man vispa ägg och mjölk, inte ägg och socker som jag är van att göra. Märkligt recept, men kommer man ihåg att ösa i alla ingredienser blir det en väldans god kaka. Finns lite kvar i kylen, jag ska gå och nalla lite och sätta mig i soffan för det är visst hockeymatch mellan Finland och Sverige!

Inga kommentarer: