söndag 22 juli 2007

Vad blir det för mat?

Ser på tv4 och Vad blir det för mat? med Per Moberg och såklart blir jag så hungrig när jag ser vad han kokar ihop i sitt kök. Jag har sett ett avsnitt tidigare och på basen av det lilla jag har sett så verkar han göra riktigt god mat. Lite för god kanske. Ganska mycket smör och grädde. Sådant använder jag sällan i min mat, blir oftast lite lättare varianter.

En sak som känns aningens ofräscht är när han smakar av maten med sleven och lägger sedan tillbaka den i såsen eller vad han nu råkar göra för mat. Inte hygienskt, Per! Lite för mycket svett i pannan har han också, men det är väl så det ska vara i ett riktigt kök med rykande kastruller, puttrande såser och ångande hett tempo. För visst går ju allting så fort och lätt i tvrutan? ;-)

1 kommentar:

CATOVENTURE sa...

http://catoventure.blogspot.com/2007/07/rustik-matlagning-med-elegans.html