torsdag 9 augusti 2007

Denna dagen

Sonen vaknade vid halv sju och då gick jag in till hans rum och ammade. Vi somnade bums och vaknade nästa gång halv tio. En välbehövlig sovmorgon. Nu har vi avverkat frukost och då återstår dusch och sedan ska vi gå ut på en promenad i det vackra vädret.

Ingen mens ännu men jag känner en molvärk i magen. Jag ger det några dagar innan jag testar mig, för jag tror verkligen inte att jag är gravid (fast så kände jag förra gången med...). Jag håller er uppdaterade om situationen. Åh, tänk om sonen skulle bli storebror, det känns både spännande, glädjande men också oroande. Skulle man orka med ett barn till så här tätt inpå? Det första året är rätt så jobbigt med ett litet barn, men som många säger så är det inte så stor skillnad om man har ett barn eller flera.

2 kommentarer:

Anna sa...

Jag vill absolut ha barn snart igen, det är nog mer sambon som vill vänta. Själv känner jag att det är lika bra att passa på när man ändå har allt fixat på jobbet. Sen vill man ju att barnen ska ha glädje av varann.

Ser med spänning fram emot vad som händer hos dig.

En mamma babblar sa...

Jag kände också länge att jag ville ha barn tätt, längtade säkert efter tvåan då sonen var 3-4 månader! Men ju längre tid det har gått desto mer har jag insett vilket hästjobb det är att sköta om ett barn, så hur ska det inte bli med två små då?

Jaja, vi får se! Men det får bli som det blir! :-)

Jag tror ändå att det är kul att ha tätt mellan barnen, så om ni också resonerar så, så är det bara att köra på tycker jag! :-)