onsdag 8 augusti 2007

Hmm?

Jag har nyss läst några bloggar om tjejer som vill bli gravida och bloggarna handlar förstås mycket om graviditetssymptom, ägglossning, tester och annat som kan tänkas ha att göra med en graviditet. Då slår det mig att jag inte har fått min mens. Den borde vara här nu, eller kanske redan för ett par veckor sen? Jag har väntat och väntat, men känner inga symptom på att den är på g. Inte heller känner jag mig gravid. Jag drömde dock idag på eftermiddagen att jag var gravid när jag tog en nap med sonen. Jag drömde om att må illa, eller hur det kändes att vänta barn och känna det där berömda obehaget som många har i början. Min menscykel har varit rätt regelbunden, de få gånger jag har haft mens sedan jag började vänta sonen, jag har dock ammat mycket nu de senaste veckorna och undrar om det är det som är orsaken till den försenade mensen. Inte kan jag väl vara gravid, inte?

2 kommentarer:

Anna sa...

Eller så är det precis vad du är. Spännande.

En mamma babblar sa...

Ja det känns nästan lite för spännande.