tisdag 7 augusti 2007

Så här var det på dagiset:

Har inte riktigt hunnit sortera mina tankar än, men kastar ändå ut ett litet utkast om hur vårt besök blev.

- Trevligt välkomnande, fröknarna verkade vänliga och hjälpsamma.
- Sonen kommer att vara den yngsta på sin avdelning, vet inte om det är bra eller dåligt bara...
- Ganska slitna, små utrymmen. Lite sjuttiotals, men det är ju inte det som är huvudsaken egentligen
- Liten grupp, 11 barn och 3-4 fröknar (minns ej exakt hur många fröknarna var)
- Inga spjälsängar eller höga matstolar. Aja, det är väl dags för sonen att lära sig sitta på en låg vanlig stol och sova i en vanlig säng
- Egen gård för de små. Bra med tanke på att de stora barnen lätt springer omkull de små.
- Fick frågan om sonen äter själv, går på pottan. Svar nej och nej. Det får de väl lära honom då, tänkte jag hehe
- Dagiset är beläget nära centrum, då jag promenerade dit idag tog det ca 20 minuter
- Viktigast av allt är ju ändå att sonen verkade gilla stället. Han lekte och gick runt och utforskade utrymmena inne och ute. Studerade noga den fröken som vi pratade med. Jag tror han kommer trivas

4 kommentarer:

Anna sa...

Min direkta tanke på att han är yngst är nog att det är bra (har ingen erfarenhet av dagis själv då jag är nybliven mamma)då kan ju de äldre lära honom massa saker, förhoppningsvis bara bra saker :-)

En mamma babblar sa...

en södertäljebos liv: Jag tänkte i samma banor där, men jag hoppas ändå att de större inte gör ngt "dumt" åt honom för att han är den yngsta. En bra grej är att personalen kan hålla ett extra öga på min son eftersom de flesta andra klarar sig rätt så bra på egen hand. Mer orolig skulle jag faktiskt vara om det fanns många små i den gruppen.

Camillas lockar sa...

Det låter kanon! Väldigt likt på vårt dagis faktiskt, lite så jag undrade ifall det var samma :-)

En mamma babblar sa...

camillas lockar: Ska bli spännande att följa Peos inskolning och hur han kommer att trivas! :-)

Det kan inte vara samma dagis vi pratar om för vi bor inte i samma land! ;-)