tisdag 28 augusti 2007

En utmaning

Skolfröken har utmanat mig och jag ska försöka göra mitt bästa och komma på åtta punkter om mig själv.

Regler: Den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg som innehåller åtta fakta eller vanor om en själv. I slutet av inlägget utmanar bloggaren åtta nya personer. Glöm inte att lämna en kommentar om utmaningen i deras kommentarrutor på deras bloggar, så att de vet att de har blivit utmanade.

En mamma babblar i åtta punkter:

1. Jag är mamma! Jag älskar att vara mor till min son. Allt bli mamma har varit det mest omvälvande som jag har varit med om. På ett positivt sätt.

2. Jag är pedantisk av mig. Jag städar regelbundet i hemmet, trots att jag inte alltid har orken.

3. Jag har obehag för fötter och öron. Skulle absolut inte ta i någons öra, förutom sonens...

4. När jag var 19 år var min högsta önskan att bli antingen jurist eller flygledare. Jag blev varken det ena eller det andra.

5. Jag gillar att studera olika språk. Jag har förutom engelska läst ryska, italienska och spanska vid universitetet och i gymnasiet. Finska har jag varit illa tvungen att lära mig redan i årskurs tre i lågstadiet.

6. Jag blir väldigt arg om någon väcker mig, natt som dag. Jag måste väl tillägga att det inte gäller då sonen väcker mig om nätterna. Honom blir jag sällan arg på, så söt som han är!

7. Innan jag blev gravid har jag inte gillat varken fisk eller jordgubbar särskilt mycket, men nu äter jag både och väldigt gärna. Det måste ha hänt någonting i samband med graviditeten.

8. Robbie Williams är min stora idol!

Jag är så tråkig så jag utmanar ingen särskild, är det någon som känner sig manad att anta utmaningen så varsågod! Det är alltid kul att läsa om andras vanor och egenheter, så haka gärna på!


2 kommentarer:

Camillas lockar sa...

Fötter och ÖRON! Den var ny ;-)

En mamma babblar sa...

camillas lockar: Lite skumt jag vet! ;-)