onsdag 29 augusti 2007

Ordning och reda inför hösten

Massa höstprat nu. Men det blir väl så när hösten plötsligt knackar på dörren och all sommarvärme flyger sin kos.

Inför hösten funderar jag inte bara kring hur man ska klä en ettåring för att hålla värmen i kylan, utan jag har också insett att höst- och vinterkläderna kräver lite mer utrymme och förvaring i vår hall, än vad de tunna sommarkläderna gjorde.

Nu vill jag gärna satsa på nya, rymliga korgar att placera uppe på hatthyllan för sonens vantar, mössor, halsdukar och för vuxnas accessoarer. Jag kan tänka mig några snygga korgar i mörkt trä och insidan beklädd med mönstrat tyg. Nu får jag väl ge mig ut på jakt!

En annan sak som borde röjas upp inför hösten är skåpet i vår hall. Där förvarar vi bla verktyg, väskor, reseväskor och skor. Det skåpet borde egentligen innehålla sonens utekläder mm. En rensning bör alltså ske snarast. Jag älskar sådana här städprojekt, ordning och reda skall det vara!

Inga kommentarer: