torsdag 30 augusti 2007

KÄRLEK

Sonen brukar säga mamma flera gånger om dagen. Då ser han på mig med sina klarblå härliga ögon och man kan riktigt se den äkta kärleken, värmen, i hans ögon när han säger ordet mamma. Han ler sitt vackraste leende och visar sina sex fina tänder. Åh, jag smälter varje gång han gör så. Ett riktigt charmtroll som vet hur man ska handskas med sin mor. Jag blir tårögd och ler tillbaka och säger jag älskar dig.

Jag kunde inte i mina vildaste fantasier föreställa mig hur mycket man kan känna för sitt barn, innan jag själv blev mamma. Jag förstod nog inte vidden av det hela och hur skulle man förresten kunna begripa någonting sådant som man inte har fått erfara tidigare...

Hela kroppen blir alldeles varm och avslappnad. Bästa känslan i världen. Finns ingenting bättre än kärlek.

2 kommentarer:

Helena sa...

Åh vad underbart det låter! Jag längtar efter att få uppleva den känslan.

En mamma babblar sa...

isolde: ja du har någonting alldeles fantastiskt framför dig!